کاچی

کاچی

کشک از منابع بسیارخوب کلسیم می باشد و جایگزین خوبی برای شیر است.بهتر است از انواع کشک کم نمک استفاده شود که طعم شوری نداشته باشد.

مواد لازم

  • بلغور ریز : ۱ پیمانه
  • پیاز متوسط : ۳ عدد
  • کشک : به مقدار لازم (بسته به ذائقه)
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم

مراحل پخت

  • مرحله ۱

    بلغور را شسته داخل آب می ریزیم و روی شعله گاز می گذاریم تا بپزد.

  •  مرحله ۲

    پس از اینکه بلغور کمی پخت پیازها را پوست کنده همراه با نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم.

  •  مرحله ۳

    پس از آنکه مواد کامل پخته شد از روی حرارت بر می داریم و کشک و روغن یا کره آب کرده را روی آن می ریزیم.

  • زمان مهیا کردن:۱۰دقیقه

  • زمان پخت:۱ساعت

  • زمان آماده سازی۲ساعت

  • مناسب برای:۴نفر

  • ملل:البرز

دستور تکمیلی این غذا

  • بهتر است در انتها ،از انواع سالم تر روغن گیاهی مایع همچون روغن زیتون ، روغن کانولا و … را جایگزین کره نمایید.
  • بهتر است از کشک کم چرب ، کم نمک و پاستوریزه استفاده شود.
  • کشک از منابع بسیارخوب کلسیم می باشد و جایگزین خوبی برای شیر است.بهتر است از انواع کشک کم نمک استفاده شود.
  • فلفل به عنوان چاشنی در تهیه غذا به کار می رود و به پیشگیری از بیماری دیابت کمک می تماید و به دلیل مقادیر زیاد پتاسیم در کنترل فشار خون نیز نقش موثری دارد.به علاوه دارای خاصیت افزایش دهندگی متابولیسم بوده برای افراد ی که تصمیم به لاغری دارند توصیه می شود.
  • این غذا وعده مناسبی برای شام است.
  • در ماه رمضان هم وعده افطاری مناسبی می باشد.

مطالب مرتبط

آش بلغور

آش بلغور

/
آش گندم اصفهان
دانه کولانه

دانه کولانه